Wednesday, March 24, 2010

perut berbunyi gemparkan alam sunyi..

Pada aku, makanan merupakan antara nikmat paling hebat yang Allah bagi, selepas nikmat iman, Islam, family, good health and banyak lagi la. And makan adalah aktiviti yang paling menyeronokkan selepas tidur. Kan? Aku tau semua orang pun setuju, sebab semua orang pun pemalas macam aku. Hehe.

Sekarang, sila benarkan aku list out makanan-makanan yang aku suka, sebab sekarang aku tengah lapar, dan sebab tu aku nak tulis pasal makanan je... So berikut adalah antara ciptaan makanan terhebat dalam kamus hidup makan ku.

1)        Ayam – drummet, ayam Nando’s, ayam kicap, ayam padprik, ayam masak merah..and bahagian ayam    yang paling best ialah drumstick and thigh.
2)        Telur – Omelette, scrambled, crushed, hard-boiled, half-boiled. Best part is the egg yolk.
3)        Nasik – nasik memang sedap


Ok  tu je yang aku nak tulis. And sebab when I first started this blog, I decided to make it a useful blog for dear readers, so kenalah aku selit sikit-sikit reminders here and there..

Aku nak ajak anda semua untuk sama-sama berpuasa pada hari Isnin dan Khamis. Jom sama-sama hidupkan sunnah Rasulullah. Kalau dah istiqamah Isnin dan Khamis, puasa tu takkan rasa sesusah awal-awal mula puasa. Ya lah, sebab kita dah set mind kita that kita akan berlapar hari Isnin dan Khamis. 2 hari seminggu je people. Bukan puasa sebulan pun kan.

Seriously people, jom puasa Isnin Khamis!

Kita harap saja amalan sekecil ni boleh bantu kita di hari Perhitungan sana.
Sesunggguhnya semuanya bernilai di sisi Allah s.w.t.


No comments: