Thursday, April 29, 2010

Of course i'm updating my blog, i mean its Nina's blog!!! Takkan tak nak update kan. oh panjangnye ooopssss..

Dah lama aku tak mengupdate. Actually aku tengah menulis beberapa post, tapi stuck, rasanya sebab banyak sangat dengar lagu K-Ci & Jojo and BoyzIIMen dan banyak lagi motown hits and RnB oldies. Bukanlah satu tabiat yang perlu dicontohi. Tapi aku cuba balancekan dengan stuffs yang akan tarik aku ke syurga jugak la. insyaAllah.

Sekarang ni aku sedang sibuk (hahaha tak sibuk pun actually. perasan sibuk) belajar bahasa arab online. Ana kan nak pergi ke Mesir, so mestilah mahu bisa bertutur bahasa arab kan. Ahlan Wasahlan fi Masr ya bannat! Hahahaaha nampak tak betapa excitednya aku ni? Entah betul entah tak ayat aku ni. Bitakallam arabiyya? Aiwah, lakin, shwaiya shwaiyah. Itu direct translation aku untuk 'speak arabic?' 'yes, but, just a little'. Wimaluh? So what? Ana kan sedang belajar.

Post ni cuma post yang random. Tapi aku nak menulis jugak!

Masa aku duduk kat hospital, nurse-nurse kat sana baik sangat. Aku doakan diorang kesejahteraan hidup. Banyak orang diorang tolong. Tiba-tiba aku rasa nurse tu perkerjaan yang mulia. Doktor pun kerja yang mulia. Tapi nurses pun mulia jugak. Tapi doktor pun mulia jugak. Kerja dia lagi banyak. Tapi kerja nurse banyak jugak. Diorang sanggup cuci berak orang. Tapi doktor mulia jugak! Oh aku sedang mengulang-ulang benda yang sama. Macam lagu-lagu bodoh Lady Gaga.

Tapi makanan hospital memang tak sedap naudzubillah. Masa duduk kat private ward tu memang la sedap, western food you! Tapi bila turun ward untuk intensive care kat bawah, seriously aku muntah setiap kali aku bau makanan tu. And ward ni public, so bercampur la lelaki dan perempuan, lalu perlulah aku bertudung 23 jam (sejam di tandas) setiap hari. The experience wasnt fun at all, but its worth remembering. Takkan aku lupa.

Disebabkan operation tu, aku akan rasa cepat penat. Baring pun penat. Ada satu time pukul 4 pagi, aku kejut nurse untuk mintak wheelchair, sebab dah penat baring. Aku pulak berlagak VIP nak kena specially duduk atas wheelchair, bukan kerusi biasa. Nurse tu pun datang, dengan bertaik mata lagi, 'awak tak nak tidur ke qistina? pukul 4 pagi ni..' 'tak nak la, penat la baring atas katil tu. nak duduk atas wheelchair sampai subuh'. lalu nurse tu buat muka dia-ni-gila-ke-apa-penat-aku-nak-layan. Dia ingat aku tak perasan kot. Sebelum tu, pukul 3 lebih, aku tak boleh tidur, then pergi toilet, lepak kat toilet. Ini menunjukkan betapa boringnya hospital tu. Tapi bila dah boleh pindah masuk private ward, malam tu lah malam pertama yang aku tidur lebih dari 2 jam tanpa terjaga. Siap mintak tilam special lagi you. Therapeutic punya tilam. Oh sungguh lembut. Tidur yang lena.

Ada satu malam pukul 11, satu pakcik bergigi rongak datang ke katil aku, dengan muka selamba dia tanya 'Nik, nak nasik lemak?'. Gila ke apa? Pakcik, ni pukul 11 malam la pakcik.

Nak ucap terimakaseh untuk sesiapa yang datang jenguk aku di hospital. Aku tulis nama ikut turutan kedatangan (hehe macam cikgu). Nama kawan-kawan je, sebab sedare ramai sangat. Afiqah, Navin, Angeline, Nik Ridhwan, Nasir Tahir, Harun, Aqilah, Hazwan, Deen, Shahir, Khairul, Yasmin, abang die Aslam, Simon Simz, Nasir dan kawan dia yang aku tak kenal. I think thats all.

Aku pelik tengok orang yang suka ambil gambar diri sendiri (self-cam) lepas tu post kat facebook. Contohnya ada 30 gambar sendiri, semuanya self-cam. Muka semua nampak sama kot. Cuma angle je yang lain. Apa entah yang dia suka sangat ngan muka dia sendiri. Sikit-sikit sudaa.

Aku tertanya, orang lebih suka post yang ala-ala Tasbih ke, yang berbahasa macam post ni, atau ala-ala Pening?

Ni aku dapat dari usrah kat Maahad;

''Kau tak akan kenal seseorang yang halim (berhati lembut) melainkan dalam keadaan marah. Kau tak akan kenal seseorang yang shuja' (berani) kecuali dalam perang. Kau tak akan kenal kawan sejati kecuali bila kau perlukannya''

Subhanallah :)

3 comments:

♥darina♫ said...

ohhh kire ko ni stop blaja kt segi la?? and continue kt mesir?? i mean, trus degree ke pe?? oh, asal ko duduk private ward tibe2 to icu? weh kau gila la. asal tk ckp kt aku?? klau tk aku gi visit ko kt spital. :'(
next, aku pun sama weh. pun tertny2 gak. asal laa nk amek gmba sdiri?? buat collection, pastu bt collage?? O.O
oh haha, aku lg ske post ko yg pening and yg ni nye style. x)

note: br tuka blog link maa. follow yg itu klau x new post x appear. :P http://myriadsofemotions.blogspot.com

qistina said...

yea mesir. stop sebab aku akan start from scratch kat sane. meaning aku dah wasted a year.
before operate duduk private ward, then doc suruh pindah after operate. its d procedure i guess. sori la, aku x sempat btau ramai org, but i did posted an announcement kat blog english.
mereka semua tu obses ngan muka sendiri :P
haah style ni x stress sgt kan

I AM TOTALLY FOLLOWING YOU DOREEN because i love shah rukh khan, like, really love him ya noe!

okay u know that is sooo not true

♥darina♫ said...

kau gila. haha. am trying to minimise my post on him la. hahaha