Tuesday, October 20, 2009

subuh ku dingin

tadi solat subuh
almost gajah subuhku :(
waktu solat tu
aku menggigil
tangan gigil
kaki gigil
kepala gigil

mungkinkah aku takut dengan Yang Maha Besar?
aku syukur DIA kurniakan kat aku iman yang begitu tinggi
dah lama aku 'dambakan' iman sebegini

rupa-rupanya
aircond sejuk sangat
patutlah gigil
cehh
potong stim betul aircond ni

aku tahu
somewhere around the world,
ada hamba Allah lain yang sedang solat
mungkin nama dia Ali (mungkin je)
gigil dia dan gigilku sama
tapi Ali gigil beriman, qistina gigil kesejukan,
Ali gigil takutkan Allah.
aku pun takut Allah,
tapi Ali lagi takut kat Allah,
aku tak kenal pun Ali,
tapi aku rasa dosa aku lagi banyak dari Ali,
tapi kenapa gigilku and gigilmu lain?
aku nak gigil macam Ali,
bukan gigil tak berguna macam aku. ameen.

tutup je la aircond tu

Ya Allah, Engkau suntikkanlah dalam diriku rasa gerun terhadapMu ya Allah. Sesunnguhnya Engkau lah Yang Maha Kuasa atas segala sesuatu.

mungkin Ali masih lagi menggigil teringat dosa. aku jeles bila fikir pasal Ali. aku yakin beliau wujud.

banyak dosa aku. semoga diampunkan.

4 comments:

Firdaus Aziz said...

ali kirim salam

hessa said...

wslm. aku harap dia belum kahwin :)

Firdaus Aziz said...

sebenarnya,
sayalah ali..
saya pon nk tutop econ ni
hehe

hessa said...

oh takpelah ali, saya harap awak dah kahwin ok?
kalau lah awak belum kahwin, jangan cari saya ok?

weh US sejuk dok? aku saje nk buat darat tanye gitu ke mu. econ mu rosok benonye op, cehhh nk tutup konon. padahal tertutup sendiri