Thursday, October 15, 2009

transforming?



betul ke aku berubah?
physically, nope. spiritually, yes, alhamdulillah.
aku nak jadi full-time muslim, bukan part-time muslim.
haritu terjumpa kawan lama, she was shocked, but in a good way lah kan.
aku tak kisah pandangan certain friends yang cakap 'you are trying too hard to be good',
sebab aku nak masuk syurga, bukan neraka, aku nak jadi sebaik malaikat, bukan syaitan,
memang dulu aku nakal (taklah sangat), tapi Tuhan tu Maha Penyayang, DIA tunjuk jalan yang benar,
hoping that kawan-kawan lain pun akan dibuka pintu hati dan kembali ke pangkal jalan,
memang ni perubahan yang drastik, but i'm happy to live like this,
tak nak hidup bergelumang dengan dosa, tak nak tujuan hidup hanya untuk duniawi,
nak hidup yang dilimpahi barakah, nak hidup seIslamik yang boleh,
kalau attitude aku masih tak sesopan as a muslimah should be, tegurlah, sebab masih banyak yang perlu aku belajar, masih banyak lagi kekurangan dalam diri,
Hijrah ni bukan senang, tapi senang bila tahu ada ganjaran di akhirat sana, dan senang bila fikirkan dosa yang setinggi gunung,
kawan-kawan cakap aku jadi pelik, tapi aku malas nak ambil kisah.
trust me, i'm trying my very best to change.
so, anda pun mahu bertransformkah?

:)

No comments: